Wiele Twoich relacji biznesowych zaczyna się od wysłania e-mail, jednak na większość z nich nigdy nie otrzymujesz odpowiedzi? W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak w 5 prostych krokach pisać skuteczne cold e-maile po angielsku, które pomogą otworzyć drogę do sprzedaży Twoich usług lub produktów.

Czym jest cold e-mail?
To wiadomość wysyłana do grupy osób, stanowiących Twój potencjalny target, a z którymi nie nawiązałeś wcześniej kontaktu. Cold e-mail nie może być anonimowy, zawsze wysyłamy go do określonych osób, zajmujących konkretne stanowiska – personalizacja jest najważniejszym elementem cold e-mailingu. Jeśli dobrze skonstruujesz wiadomość, masz ogromne szanse, że zostanie otwarta i z dużym prawdopodobieństwem otrzymasz oczekiwaną odpowiedź. Ta z kolei da Ci szansę na przedstawienie oferty i nawiązanie relacji biznesowej.
Konstrukcja i treść cold e-mail, czyli krok po kroku:
Step 1 Temat wiadomości – powinien być spersonalizowany, interesujący i oryginalny. Często zabawny lub kontrowersyjny. Przykład: Please Touch Me!, Your Marketing Sucks, Ends Today!
Step 2 Krótkie powitanie – czyli napisz kim jesteś. Przykład: My name is [my name] and I'm with [my company name]. We work with organizations like [company name] to [insert one sentence pitch].
Step 3 Docenienie Twoich odbiorców – wykaż się wiedzą czym się zajmują, jakie mają osiągnięcia, aktualnie potrzeby lub potencjalne problemy. Przykład: During some research of [company name], I came across your profile - love how passionate you've been the past [number of years they've been working at the company, look it up on their LinkedIn profile] years to help scale the [department] team, while also being that go-to advisor for your growing customers.
Step 4 Przedstawienie powodu dla którego piszesz – nigdy nie może być to powód handlowy, nie składaj żadnych ofert! Przykład: Could you direct me to the right person to talk to about this at [company name] so we can explore if this would be something valuable to incorporate into your events?
Step 5 Zachęcenie do działania – wyraźnie zaznacz, co odbiorca powinien zrobić po przeczytaniu Przykład: Are you available for a quick call [time and date]?
Znamy konstrukcję, a co z treścią?
Przede wszystkim cold e-mail musi być krótki. W większości przypadków odbiorcy nie skupiają się na rozszerzonej treści. Precyzyjnie i zwięźle sformułuj zatem to, co będą chcieli przeczytać.
Po drugie personalizuj komunikat. Przekonaj odbiorcę, że piszesz specjalnie do niego i masz dla niego ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb.
Po trzecie dostosuj język do odbiorcy. Prezes wielomilionowej, notowanej na giełdzie spółki będzie oczekiwał bardziej konkretnego, profesjonalnego języka niż właściciel małego start-upu z branży IT.
I wreszcie bądź konsekwentny, nie daj się zignorować. Jedna wiadomość to zazwyczaj za mało – Twoja kampania cold mailingowa powinna składać się z co najmniej trzech wiadomości, wysyłanych w kilkudniowych odstępach. Nie powtarzaj jednak ich treści, używaj różnorodnych argumentów aby stworzyć jedną, spójną – wzajemnie uzupełniającą się całość.
Na koniec przykład idealnego cold mailingu po angielsku z omówieniem jego struktury.
Subject: Save your time! Even 4200 hours of work a month.
To: john.couples@wedoit.com
From: Dakota.cold@us.com
(1) Hi John,
(2) Are you interested in saving your company up to 4200 hours of work a month?
(3) Companies like us are doing just that by improving sales productivity.
In addition to saving time, our clients have reported a 40% increase in sales!
(4) I would love to schedule a time to chat and show you we can better you company. Would you have some time to connect this week? When is the best time for you to connect?
Cheers,
Dakota Cold
[position and company name].
Jakie elementy zawiera powyższa wiadomość?
(1) Zwrot grzecznościowy – spersonalizowany za pomocą imienia odbiorcy.
(2) Pytanie przyciągające uwagę – kto nie chciałby oszczędzić czasu na pracę?
(3) Zainteresowanie odbiorcy oparte na danych statystycznych.
(4) Akcja! Jasna deklaracja, co powinien zrobić odbiorca i zachęta do kontaktu.
Przemyślany, spersonalizowany cold e-mail to gwarancja sukcesu. Stosując powyższe wskazówki, utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi i pozyskiwanie nowych będzie od dziś łatwiejsze! Pamiętaj o cierpliwości i powodzenia w cold mailingu!
Autor: Łukasz Nowicki